Algemene Voorwaarden Stalling

 

  1. Stallingperiode

1.1. De stallingperiode bedraagt 1 jaar en vangt aan op 1 augustus van elk jaar, tenzij anders overeengekomen tussen de klant en de stallinghouder.

1.2. De klant is verplicht om de caravan uiterlijk binnen 7 dagen na afloop van de stallingsperiode op te halen, tenzij anders overeengekomen met de stallinghouder. Na deze periode is de stallinghouder gerechtigd om kosten in rekening te brengen voor extra stallingsdagen.

 

  1. Openingstijden

2.1. De stallinghouder hanteert de volgende openingstijden:

- Maandag tot en met vrijdag: 9.00 uur tot 17.00 uur

- Zaterdag: 8.00 uur tot 13.00 uur

- Zondag: gesloten

 

  1. Halen en brengen

3.1. De klant dient het halen of brengen van de caravan ten minste twee dagen van tevoren aan te geven bij de stallinghouder.

3.2. Extra halen of brengen van de caravan buiten de reguliere openingstijden van de stallinghouder is mogelijk tegen betaling van een toeslag van €15,- per keer.

 

  1. Verzekering

4.1. De klant is verplicht om de caravan gedurende de gehele stallingperiode te verzekeren tegen wettelijke aansprakelijkheid (WA) en de stallinghouder hiervan een bewijs te overleggen.

4.2. De klant vrijwaart de stallinghouder van iedere aansprakelijkheid voor schade aan of veroorzaakt door de gestalde caravan, tenzij deze schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van de stallinghouder.

 

  1. Betaling

5.1. De klant is verplicht om de stallingskosten voorafgaand aan de stallingperiode te voldoen, tenzij anders overeengekomen met de stallinghouder.

5.2. Eventuele toeslagen voor extra halen/brengen of andere diensten dienen direct te worden voldaan bij de stallinghouder.

 

  1. Gesloten periode

6.1. De stallinghouder is gesloten tussen 1 november en 1 maart. Tijdens deze periode is het niet mogelijk om de caravan te halen of te brengen.

 

  1. Aansprakelijkheid en overige bepalingen

7.1. Eventuele geschillen voortvloeiend uit deze overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de vestigingsplaats van de stallinghouder.

7.2. De klant dient wijzigingen in contactgegevens, verzekeringen en andere relevante informatie tijdig door te geven aan de stallinghouder.

7.3. De stallinghouder heeft het recht om de caravan te verplaatsen binnen de stallingruimte indien dit noodzakelijk is voor de indeling en veiligheid van de stalling.

7.4. De klant dient zich te houden aan de aanwijzingen en voorschriften van de stallinghouder met betrekking tot de stalling en het gebruik van de faciliteiten.

7.5. De klant is aansprakelijk voor eventuele schade veroorzaakt aan de caravan van de stallinghouder of derden, veroorzaakt door nalatigheid, opzet of grove schuld van de klant.

7.6. De stallinghouder is niet aansprakelijk voor schade aan of diefstal van de gestalde caravan, tenzij deze schade of diefstal het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van de stallinghouder.

7.7. De klant dient de caravan in goede staat van onderhoud en schoon achter te laten bij aanvang en einde van de stallingperiode.

7.8. De klant is verantwoordelijk voor het verwijderen van gasflessen uit de caravan voordat deze wordt gestald.

7.9. De klant is aansprakelijk voor eventuele kosten en schade veroorzaakt door het niet tijdig ophalen van de caravan na afloop van de stallingperiode.

 

  1. Beëindiging

8.1. Beëindiging van de stallingovereenkomst dient schriftelijk of per e-mail te worden medegedeeld aan de stallinghouder.

8.2. Bij beëindiging van de stallingovereenkomst dient de klant de caravan op de afgesproken datum op te halen, tenzij anders overeengekomen met de stallinghouder.

8.3. Indien de klant de caravan niet binnen 14 dagen na beëindiging van de stallingovereenkomst heeft opgehaald, is de stallinghouder gerechtigd om de caravan te verwijderen op kosten en risico van de klant.

 

  1. Toepasselijk recht

9.1. Op deze algemene voorwaarden en de stallingovereenkomst is het Nederlands recht van toepassing.

 

  1. Overige bepalingen

10.1. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden dienen schriftelijk of per e-mail te worden overeengekomen tussen de klant en de stallinghouder.

10.2. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, tast dit niet de geldigheid van de overige bepalingen aan.

10.3. De stallinghouder behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Gewijzigde voorwaarden zullen van kracht worden voor nieuwe stallingovereenkomsten en na schriftelijke mededeling aan bestaande klanten.

10.4. Eventuele geschillen tussen de klant en de stallinghouder zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de stallinghouder is gevestigd.

10.5. De klant is verplicht om wijzigingen in contactgegevens, zoals adres, telefoonnummer en e-mailadres, tijdig schriftelijk of per e-mail door te geven aan de stallinghouder.

10.6. De klant dient eventuele klachten of geschillen met betrekking tot de stalling en/of de faciliteiten schriftelijk of per e-mail te melden aan de stallinghouder, zodat deze in de gelegenheid wordt gesteld om naar een oplossing te zoeken.

10.7. De klant is verplicht om de caravan adequaat te verzekeren tegen wettelijke aansprakelijkheid (WA) gedurende de gehele stallingperiode.

10.8. Indien de klant extra haal- of brengmomenten wenst buiten de reguliere openingstijden, zal hiervoor een extra vergoeding van 15 euro per keer in rekening worden gebracht.

10.9. De klant dient het halen of brengen van de caravan minimaal twee dagen van tevoren aan te geven aan de stallinghouder, zowel tijdens als buiten de reguliere openingstijden.